Nauczyciele: Dorota Grabowska, Ewa Gajewska

Godziny pracy grupy : 6. 30 – 17.30

Program: „Planeta dzieci ”

Autor: J. Wasilewska

PAŹDZIERNIK 2021

GRUPA BIEDRONKI PLAN TYGODNIOWY PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

CELE OGÓLNE:  

  • poznanie wartości „pracowitości”; rozwijanie funkcji komunikatywnej języka i logicznego myślenia; zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnych zabaw,
  • zapoznanie dzieci z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni; poszerzanie doświadczeń językowych, wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie pamięci; uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody,
  • poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca; rozwijanie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3; prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń; przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru,
  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej; kształtowanie poczucia rytmu, ćwiczenie pamięci, doskonalenie sprawności fizycznej; wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych,
  • poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy; rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów, poszerzanie doświadczeń językowych dzieci w zakresie posługiwania się jęz. angielskim; wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawach,
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych; poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk; motywowanie do samodzielnego wykonania pracy,
  • poznawanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa); rozwijanie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia; wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie sposobu przygotowywania niektórych przetworów owocowych; rozwijanie zdolności manualnych; poszerzanie doświadczeń kulinarnych; zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców

• Zabawy dowolne. Zachęcanie do samodzielnej i zróżnicowanej aktywności, rozwijanie umiejętności nazywania emocji i panowania nad nimi. Dzielenie się wrażeniami z całego dnia, porządkowanie sali, podejmowanie zabaw i zajęć w małych zespołach lub indywidualnie w miarę potrzeb dzieci. Zabawy dowolne do wyboru dzieci. Prowadzenie gier stolikowych (planszowe, memory itp.) oraz zabaw sprawnościowych (np. serso, chodzenie stopa za stopą po wstążce, wiązanie kokardek, kręcenie hula-hoop) w małych zespołach. Dzielenie się wrażeniami z całego dnia. Porządkowanie sali. Rozwijanie umiejętności dbania o higienę zmysłów – wyciszanie się

Tydzień  I IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT

Tydzień II  JESIENNA PRZYRODA

Tydzień III  KOSZYK PANI JESIENI

Tydzień IV  SKARBY JESIENI

WRZESIEŃ 2021

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Przypomnienie imion dzieci w grupie przedszkolnej.
  • Kształtowanie umiejętności przedstawiania się.
  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu.
  • Poznanie osób pracujących w grupie/w przedszkolu, ich imion i zadań.
  • Zapoznanie z budynkiem i ogrodem przedszkolnym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania symboli rysunkowych.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Integracja grupy.
  • Kształtowanie umiejętności rzutu oburącz.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
  • Wspólne tworzenie kodeksu grupy.
  • Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Wspomaganie dzieci w zdobywaniu umiejętności przedstawienia się – podania imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia.
  • Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
  • Rozwijanie umiejętności werbalnego wyrażania uczuć, zdobywanie umiejętności odgrywania roli.
  • Wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi.
  • Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji.
  • Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla lata.
  • Czytanie globalne wyrazu lato.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy.
  • Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy.
  • Uświadomienie dzieciom różnorodności miejsc spędzania wakacji.
  • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
  • Oswajanie lęku związanego z rozstaniem z rodzicami.
  • Zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego.
  • Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci.
  • Usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez wyraźne wymawianie spółgłosek.
  • Wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze środków transportu.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat domu jako miejsca swojego zamieszkania.
  • Zwrócenie uwagi na to, komu i w jakich sytuacjach można podawać swój adres, a komu nie.
  • Wspomaganie dzieci w umacnianiu poczucia własnej wartości.
  • Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny.
  • Poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw.
  • Kształtowanie cierpliwości, umiejętności czekania na swoją kolej.
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
  • Wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami.
  • Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.
  • Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania/grupowania przedmiotów (pary funkcyjne).
  • Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała;
  • Doskonalenie czynności samoobsługowych związanych z higieną.
  • Zapoznanie się dzieci ze zmysłami.
  • Rozpoznawanie i nazywanie przyborów toaletowych.
  • Klasyfikowanie przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych.
  • Wyrabianie nawyku dbania o swoje ciało – wzrok, oczy.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów pod względem przeznaczenia i wielkości.
  • Wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk.
  • Wdrażanie do dbania o porządek w sali – kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.
  • Kształtowanie świadomości ekologicznej.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Zachęcanie do słuchania i stosowanie słów i zwrotów w języku angielskim.

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z „powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
  • Ćwiczenia ruchowe w ranku.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  •  Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu : zabawach w sali i ogrodzie, zajęciach, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
  • Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

TEMATY KOMPLEKSOWE

I. W PRZEDSZKOLU:

TEMATY DNIA  (poniedziałek – piątek) 1 tydzień

–  Co to znaczy, że jestem przedszkolakiem?

–  Gdzie jest moje miejsce?

– Co mogę robić w przedszkolu?

– Czy umiem się przedstawić?

– W co się bawić?

II. JESTEŚMY BEZPIECZNI:

TEMATY DNIA – (poniedziałek – piątek) 1 tydzień

–  Dlaczego w domu czuję się najlepiej?

–  O czym pamiętam w drodze do przedszkola?

– Jak mogę bezpiecznie bawić się na placu zabaw?

– Czy mogę pogłaskać psa?

– Gdzie szukać pomocy?

III. WAKACYJNE WSPOMNIENIA:

TEMATY DNIA – (poniedziałek – piątek) 1 tydzień

– Co robiliśmy i gdzie byliśmy w czasie wakacji?

– Co przynieśliśmy z wakacji?

– Dokąd pojechał nasz pociąg?

– Gdzie jest morze, a gdzie góry?

– Czym podróżowaliśmy w czasie wakacji?

IV. DBAM O SIEBIE I O ŚRODOWISKO:

TEMATY DNIA – (poniedziałek – piątek) 1 tydzień

– Do czego służą części mojego ciała?

– Jak lepiej poznać drzewo?

– Dlaczego trzeba dbać o zdrowie?

– Jak dbać o porządek?

– Jak mogę pomóc roślinom i zwierzętom?

KONIEC ROKU SZKOLNEGO

MAJ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej.

Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania się.

Wyrabianie dbałości o ład i porządek.

Rozwijanie wrażliwości słuchowej za pomocą dźwięków z otoczenia, dźwięków wydawanych przez przedmioty, instrumenty oraz dźwięków mowy.

Usprawnianie narządów artykulacji.

Stwarzanie sytuacji umożliwiających dzieciom określanie wyniku dodawania i odejmowania oraz dostrzegania zmian.

Uświadamianie dzieciom sensu zdarzeń przyczynowo-skutkowych oraz umożliwianie przewidywania następstw.

Motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną.

Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo sobie i innym.

Rozwijanie zainteresowań muzycznych i tanecznych.

Inspirowanie do działań plastycznych i konstrukcyjnych.

Rozwijanie zainteresowania światem roślin i zwierząt.

Kształtowanie postawy szacunku dla roślin i zwierząt.

Kształtowanie umiejętności przeliczania – poszerzanie zakresu liczenia; działanie na zbiorach; wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

Doskonalenie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.

Doskonalenie umiejętności wzrokowych – wyróżniania elementów na obrazku; łączenia przedmiotu z jego konturem, składania obrazka z wielu części, itp.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się zdaniami na temat sytuacji przedstawionej na obrazku – posługiwanie się czasownikami i przymiotnikami podczas opowiadania treści ilustracji.

Budzenie zainteresowania książką i czytaniem

Motywowanie do interesowania się życiem rodziny i uczestniczenia w nim.

Zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim.

KWIECIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Propagowanie postawy proekologicznej – szacunku i ochrony przyrody.

Kształtowanie szacunku dla ludzi wykonujących zawód pracownika służb komunalnych.

Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych –przełamywanie niechęci.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.

Uświadamianie sensu zdarzeń przyczynowo-skutkowych i umożliwianie przewidywania następstw.

Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie samogłosek w nagłosie; przeliczanie sylab w słowie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie zainteresowania dziełami sztuki, tradycjami i obrzędami ludowymi swojego regionu.

Rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem zwierząt hodowlanych.

Kształtowanie umiejętności liczeni i działania na zbiorach.

Rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.

Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.

TEMATY:

  • Zwierzęta na wsi
  • U rolnika na wsi
  • Dbamy o środowisko
  • Polska moja ojczyzna

MARZEC

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim.

Kształtowanie samodzielności w ubieraniu się.

Pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku – wiosenne kwiaty, przyloty ptaków.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.

Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych zmian.

Kształtowanie umiejętności oceniania odwracalności wprowadzanych zmian na podstawie obserwacji.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe poszerzanie zakresu liczenia.

Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad podczas zabaw z regułami.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – dźwięki.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu – wyrażanie nastroju i charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.

Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.

Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu – zachęcanie do próbowania nowych potraw.

Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.

TEMATY:

  • Czekamy na wiosnę
  • Wiosna na parapecie
  • Wiosenne sprzątanie
  • Czekamy na Święta Wielkanocne

LUTY

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

Rozwijanie pamięci wzrokowej.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyróżnianie pierwszej i ostatniej sylaby.

Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.

Tworzenie zbiorów czteroelementowych.

Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

Tworzenie improwizacji ruchowych, rytmicznych, itp.

Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej w zabawach paluszkowych, grafomotorycznych.

Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami najpierw, potem, na końcu.

Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem.

Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.

Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

Zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim.

Tematy kompleksowe:

  1. Spotkanie z bajką
  2. Zabawy w karnawale
  3. W dawnych czasach
  4. Kiedy patrzę w niebo

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

STYCZEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.

Zapamiętanie cech typowych dla zimy.

Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu sportowego (sanki) w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – przeliczanie sylab w wyrazach.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – przeliczanie dźwięków.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: mors, foka, kra, woda.

Budzenie zainteresowania życiem ludzi w innych strefach klimatycznych.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.

Zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim.

GRUDZIEŃ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności porównywania długości – posługiwanie się pojęciami: długi, krótki, dłuższy, krótszy.

Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania swoich imion oraz wyrazów: koperta, karta, sarna, gil, wrona, sikorka, ptaki.

Kształtowanie umiejętności budowania zdań na temat obrazka; rozwijanie zdań prostych.

Zwracanie uwagi na czynności wykonywane przez bohaterów na ilustracjach.

Wyodrębnianie elementów pierwszo i drugoplanowych na ilustracji podczas jej opowiadania.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń w historyjkach obrazkowych.

Rozwijanie percepcji wzrokowej podczas składania obrazków z części.

Zachęcanie do udziału w zabawach parateatralnych z wykorzystaniem kukiełek, sylwet, itp.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.       Zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim.

Tematy realizowane w grudniu:

1. Na poczcie

2. Pomagamy zwierzętom

3. Choinkowe ozdoby

4. Spotkanie przy wigilijnym stole

ŻYCZĄ PANIE Z GRUPY BIEDRONKI

LISTOPAD

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.
  • Rozwijane sprawności manualnej podczas przewlekania sznurówki przez dziurki, zapinanie guzików.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według dwóch cech, przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby; łączenie nazw zaczynających się taką samą sylabą.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: mama, tata.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej – poznanie zawodów krawcowej, szewca, malarza, ich roli w życiu społecznym.
  • Budzenie zainteresowania zabytkami lokalnymi (pomnikami).
  • Zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim.

Tematy realizowane w listopadzie:

1. Moja rodzina

2. Jesienna szaruga

3. Mali artyści

4. Już blisko zima – ubieramy się ciepło

25 LISTOPADA – DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

PIECZEMY MUFFINKI DYNIOWE

MALI ARTYŚCI

DZIEŃ DYNI

JESIENNE GRZYBKI

PAŹDZIERNIK

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.
  • Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Koncentrowanie uwagi na innych osobach.
  • Uczestniczenie w zabawach integracyjnych, w kole, ze śpiewem, itp.
  • Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania.
  • Doskonalenie dbałości o porządek w swoim otoczeniu.
  • Odbieranie otaczającego nas świata poprzez różne zmysły.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
  • Rozwijanie umiejętności składania obrazków z części.
  • Kształtowanie umiejętności porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
  • Zachęcanie do aktywnego współdziałania podczas przygotowywania różnorodnych potraw – próbowanie własnych wyrobów.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: las, cebula.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Rozwijanie zainteresowania pracą weterynarza, leśniczego.
  • Motywowanie do wypowiadania się w różnorodnych formach plastycznych.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim

Tematy realizowane w październiku:

1. Warzywa

2. Jesienią w parku

3. Jesienią w lesie

4. Przygotowania do zimy

DARY JESIENI

KOKTAJL BANANOWY

WRZESIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
  • Zapoznanie dzieci z procedurami bezpieczeństwa w czasie pandemii covid-19
  • Poznanie topografii przedszkola.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabawy; równe traktowanie wszystkich kolegów.
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
  • Poznanie pracy policjanta, lekarza, pielęgniarki – atrybuty zawodów.
  • Opanowanie umiejętności prawidłowego mycia rąk i zębów.
  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
  • Nazywanie stanów emocjonalnych; rozpoznawanie ich na podstawie mimiki.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie.
  • Kształtowanie umiejętności nazywania owoców krajowych i zagranicznych.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Układanie krótkich zdań na podany temat.
  • Kształtowanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim

Tematy realizowane we wrześniu:

1. W przedszkolu

2. Na ulicy

3. Ja i środowisko

4. Owoce